maanantai 21. heinäkuuta 2014

Itsemurha.. Itsekästä vai ei?

Kello on 4:12 aamuyöllä. Heräsin hirveisiin painajaisiin enkä haluu ees yrittää nukkumista enää, tiedän että pahat unet tulis takaisin.. Väsyneessä mielessä pyörii siskon ja veljen kommentit itsemurhasta. Vanha hyvä kaverini teki keväällä itsemurhan josta sain kuulla vasta viime viikolla ja nyt itsemurha on ollut paljon meidän perheen keskusteluissa mukana. Kaikki mun perheenjäsenet, varsinkin isoveli ja pikkusisko, ovat sitä mieltä että itsemurha on itsekkäin teko minkä voi tehdä, varsinkin jos on rakastavia ihmisiä ympärillä. "Itsemurhan tekevä ei välitä läheisistään ja siitä surusta jonka hän kuolemalla tuottaa muille" "Se tyttö oli ihan hullu! Vain hullu vois ees ajatella ittensä tappamista" "Oli ihan oikein et se hullu kuoli" Kyyneleet silmissä kuuntelin mun sisarusten juttuja, oisin halunnu puolustaa tätä kuollutta tyttöä mutta en pystynyt. Mä oon itsekin kamppaillu elämän ja kuoleman välillä. On hetkiä jolloin mäkin haluan kuolla, silloin ajattelen itsemurhaa hymy huulilla. En mä osaa nähdä sitä ajatusta "sairaana" tai jotenkin outona, se on vaan osa mun normaalia ajattelua ja se on mun mielessä joka päivä.. Jos mä joskus teen itsemurhan niin syy on että en kestäis kertoo mun läheisille kuinka paha mulla on, koska en usko et ne pystyis auttaa mua.. Tietysti mäkin suren tämän tytön kuolemaa ja tapaa jolla hän kuoli, mutta en pidä tekoa itsekkäänä. Olisi kiva kuulla oonko yksin tän ajatuksen kanssa vai ajatteleeko joku muukin näin. :)

3 kommenttia:

  1. Anna muiden auttaa sua.
    Oon ite 25v nainen, hyväksikäytön uhri. Tekijä oli mun veli ja ex-lanko.
    Oon ollu myös osastolla itsarin takia, olin tuolloin aika seko. Se ääni sun sisällä ei ole oikeassa. Toivon, että pääset hoitoon tai pystyt ees yhdelle henkilölle olla avoin.Siitä lähtee parantuminen. Älä ole paha olos kans yksin liian pitkään.. Se ääni vahvistuu jos annat sille valtaa. SÄ ansaitset parempaa. älä myöskään usko sisarustesi mieleipiteitä. On helppoa tuomita jos ei ite ole siellä mutapohjassa. Useimmat itsarin tehneet kokee että tekee muille palveluksen, ettei ansaitsis. Mutta se on potaskaa. Sie tarviit apua. Anna jonkun auttaa sua. Ei sun tarvi yksin olla vahva..Sairastan ite masennusta ja kän terapiassa. Oon saanut ihan mielettömästi apua ja toivon, että tällä mun kommentilla antais sulle ees hieman uskoa että säkin selviät <3 ei tarvii yksin vaan anna muille mahis tulla vastaan. Sä et o turha. En tunne sua, mut tiiän että oot yhtä täydellinen ihminen kuin me muutkin. Toivon sulle oikeasti uskoa itseesi, ja toivoa jatkaa. Kyl se tulee tuntumaan helpommalta ja ihanan kevyeltä. Joku pv tulee olo et kaikki on hyvin. Se on ihan totta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihan hirmusesti kommentistasi <3 todellinen päivän piristys! Nyt oon ollu osastolla muutaman päivän ja vielä pitäis olla ainakin viikko.. Täältä saa onneksi apua enkä jää asioiden kanssa yksin :) tsemppiä sullekkin! <3

      Poista
  2. lepää nyt ku oot siellä hoidossa :) ei tarvi leikkiä "reipasta potilasta". Ja ole hyvä kommentista :) ihana jos saat siitä ees jottain <3 Itse pidän nyt taukoa kaikesta ja keskityn itteeni. Mun omaan elämään.
    Sulla on se voima. Se joka haluaa auttaa ittteäs. Se on ehkä jäänyt muiden alle. Muitten tunteitten ja ajatusten, mut kyl mä uskon että oot rohkea. Oothan jotenkin hakeutunut osastollekin. Se on loistava alku. Toivon kaikkea hyvää sulle. Muista aina se, ettei muut ole sua vastaan. Sua on satutettu, mut kaikki ei o pahoja. Hoitajat yms. haluavat aidosti auttaa. Saatat yllättyä viel jos päästät jonkun lähelles <3

    VastaaPoista