maanantai 12. lokakuuta 2015

Takaumia, taas

Jostain syystä päädyin tänään kattomaan vanhoja kuvia. Katsomani kuvat olivat lähinnä minun ottamia kasvokuvia itsestäni ja yhdessä kuvassa olin sen aikaisen parhaan ystäväni kanssa. Kuvien katsominen ja kuvissa olleiden hetkien muistelu saivat aikaan monenlaisia tunteita, lähinnä surua ja ahdistusta.
Erityisesti yksi kuvista jäi mieleeni pyörimään. Olin ottanut kuvan peilin kautta itsestäni noin 2,5vuotta sitten, suurinpiirtein siihen aikaan kun hyväksikäytöt tapahtuivat, ja kuvassa näkyi kasvojen lisäksi vaatteiden peitossa oleva kroppani reisistä ylöspäin. Kuvassa kehoni näyttää erilaiselta kuin nyt, sillä olin sillon n. 25kiloa laihempi kun nyt. 
Muistan kyseisen kuvan hyvin. Se oli profiilikuvana sivustolla, jonka kautta minua hyväksikäyttäneet pedofiilit tutustuivat minuun. 
Kuvan katsominen saa minut surulliseksi. Kuva muistuttaa minua siitä ajasta, kun minua kohtaan tehtiin väärin. Mielessäni alkaa vilisemään takaumia. Ahdistun ja mua alkaa itkettää. Haluan pois, haluan nämä ajatukset ja muistot pois. Ensimmäisten ahdistusaaltojen aikana ajatuksissani pyörii erityisen paljon muistot ensimmäisestä kerrasta, kun minua hyväksikäytettiin. Muistot saavat minut hokemaan ääneen sanoja, mitä en silloin uskaltanut sanoa. 

"Lopeta."
"Mä en halua tätä."

4 kommenttia:

  1. Voimia sulle toivottavasti asiat lähtee pian kulkemaan parempaan suuntaan!(_ _).。o○

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa todelliselta edistysaskeleelta, että katsoessasi kuvaa tunnet tuonkaltaisia tunteita ja haluat vielä sanoa samaan aikaan niitä sanoja, joita silloin et uskaltanut sanoa. Wow, olen ylpeä sinusta! <3

    VastaaPoista